poniedziałek, 16 lutego 2015

GUESS - new collection spring/summer 2015





Historia firmy i marki Guess zaczęła się całkiem zwyczajnie.

 Bracia Marciano (George, Armand, Maurice i najmłodszy Paul) wychowali się na południu Francji w Marsylii.

 Prowadzili tam rodzinną sieć sklepów MGA - od pierwszych liter imion najstarszych braci. 

Handel na francuskim lazurowym wybrzeżu był wtedy zajęciem typowo sezonowym. Latem 1977r, podczas kolejnego zastoju w sprzedaży, we czwórkę wybrali się z Francji na wakacje do USA. 

Mieli tam spędzić dwa tygodnie - zostali dwa miesiące. 

Byli pod takim urokiem Los Angeles i Kaliforni, że starsi bracia Marciano zamieszkali w USA. 

Dwaj najmłodsi wrócili do Francji, by dalej zajmować się firmą.

3-4 lata później do władzy w kraju Franków doszedł lewicowy rząd i atmofera dla biznesu stała się trudna do zniesienia. 

Rodzina postanowiła zamknąć interes w Europie i na stałe przenieść się do Ameryki. Firma rodziła się w bólach.

 Bracia nie mieli tak naprawdę pomysłu na jej nazwę, a słowo Guess? pojawiło się przypadkowo jako jedna z wielu propozycji. 

Kampania, która odbyła się w 1982r. potwierdziła, że wybór nazwy okazał się strzałem w dziesiątkę.

Przez pierwsze lata losy Guess były zagrożone. 

Bracia skonfliktowali się z inwestorem, którego oskarżali o przejęcie swoich najlepszych pomysłów. 

Nawet między nimi samymi więzy zostały mocno nadwątlone - braci poróżniła koncepcja rozwoju firmy. 

Skończyło się tym, że George (uważany niemal za ojca-założyciela marki Guess) został zmuszony do odsprzedania swoich udziałów pozostałym braciom. 

Po kilku latach na emeryturę odszedł Armand, a na polu bitwy zostali Paul i Maurica.

Marka Guess zaczęła się od fascynacji amerykańskim Dzikim Zachodem. 

W latach 70-tych XX wieku wszyscy myśleli, że jeans był już skończony.

Za główny cel bracia Marciano postawili więc sobie stworzenie linii łączącej francuski szyk i elegancję oraz zachodnio-amerykański komfort i luz.

 Mariaż dwóch kultur zaowocował oryginalnym wzornictwem i krojem, który szybko stał się rozpoznawalnym znakiem marki Guess. 

Drugim wyróżnikiem strojów tej firmy stała się dbałość i uwaga, jaką przywiązywano do najmniejszych szczegółów kolekcji już na etapie ich koncepcji i kreacji. 

Sławę dała marce Guess jednak dopiero linia jeansów z trzema suwakami o nazwie Marilyn (3-zip Marilyn).

Paul Marciano, autor koncepcji marketingowej marki,często porównywany jest z innym guru branży odzieżowej: Luchano Benettonem. 

Z marką Guess swoje międzynarodowe kariery rozpoczynały takie gwiazdy mody, jak Claudia Schiffer, Carrè Otis, Eva Herzigova, Naomi Campbell, Leticia Casta, a nawet Drew Berrymore. 
Niedawno twarzą marki była też Paris Hilton.

Sukces linii odzieżowej w krótkim czasie skłonił projektantów do stworzenia ekskluzywnych linii akcesoriów, które stałyby się dopełnieniem całości unikalnego stylu marki. 

W latach 80-tych, po jeansach, przyszła pora na zegarki, buty, a potem nawet biżuterię. 

Projektowane w duchu i konwencji popularnych strojów, podobnie jak one, były przygotowywane z myślą o młodych ludziach, którzy interesują się i podążają za aktualnymi trendami w modzie. 


Właśnie świeżość i oryginalność nowych projektów, oraz możliwość uzyskania tzw. total look stanowią o popularności marki.

W połowie lat 90-tych firma rodzinna przekształciła się w spółkę giełdową. 

Po 25 latach istnienia na jej czele wciąż stoją bracia Marciano i nie przestają zaskakiwać branży odzieżowej. 

W 2003r., razem z Parlux Fragrances, Inc, stworzyli własną linię perfum, a w 2004r. kolejny brand Marciano. 

Dziś firma i marka Guess ma swoje przedstawicielstwa w ponad 40 krajach świata, w tym w Polsce.





Do sklepów ZEBRA po raz kolejny zawitała kolekcja marki GUESS!

Tym razem stawiamy na niebotycznie wysokie,eleganckie sandały na szpilce oraz sportowe obuwie, tzn. Sneakersy.

Zobaczcie do działu NOWOŚCI!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz