Historia firmy i marki Guess zaczęła się całkiem zwyczajnie.
Bracia Marciano (George, Armand, Maurice i najmłodszy Paul) wychowali się na południu Francji w Marsylii.
Prowadzili tam rodzinną sieć sklepów MGA - od pierwszych liter imion najstarszych braci.
Handel na francuskim lazurowym wybrzeżu był wtedy zajęciem typowo sezonowym. Latem 1977r, podczas kolejnego zastoju w sprzedaży, we czwórkę wybrali się z Francji na wakacje do USA.
Mieli tam spędzić dwa tygodnie - zostali dwa miesiące.
Byli pod takim urokiem Los Angeles i Kaliforni, że starsi bracia Marciano zamieszkali w USA.
Dwaj najmłodsi wrócili do Francji, by dalej zajmować się firmą.
3-4 lata później do władzy w kraju Franków doszedł lewicowy rząd i atmofera dla biznesu stała się trudna do zniesienia.
Rodzina postanowiła zamknąć interes w Europie i na stałe przenieść się do Ameryki. Firma rodziła się w bólach.
Bracia nie mieli tak naprawdę pomysłu na jej nazwę, a słowo Guess? pojawiło się przypadkowo jako jedna z wielu propozycji.
Kampania, która odbyła się w 1982r. potwierdziła, że wybór nazwy okazał się strzałem w dziesiątkę.
Przez pierwsze lata losy Guess były zagrożone.
Bracia skonfliktowali się z inwestorem, którego oskarżali o przejęcie swoich najlepszych pomysłów.
Nawet między nimi samymi więzy zostały mocno nadwątlone - braci poróżniła koncepcja rozwoju firmy.
Skończyło się tym, że George (uważany niemal za ojca-założyciela marki Guess) został zmuszony do odsprzedania swoich udziałów pozostałym braciom.
Po kilku latach na emeryturę odszedł Armand, a na polu bitwy zostali Paul i Maurica.
Marka Guess zaczęła się od fascynacji amerykańskim Dzikim Zachodem.
W latach 70-tych XX wieku wszyscy myśleli, że jeans był już skończony.
Za główny cel bracia Marciano postawili więc sobie stworzenie linii łączącej francuski szyk i elegancję oraz zachodnio-amerykański komfort i luz.
Mariaż dwóch kultur zaowocował oryginalnym wzornictwem i krojem, który szybko stał się rozpoznawalnym znakiem marki Guess.
Drugim wyróżnikiem strojów tej firmy stała się dbałość i uwaga, jaką przywiązywano do najmniejszych szczegółów kolekcji już na etapie ich koncepcji i kreacji.
Sławę dała marce Guess jednak dopiero linia jeansów z trzema suwakami o nazwie Marilyn (3-zip Marilyn).
Paul Marciano, autor koncepcji marketingowej marki,często porównywany jest z innym guru branży odzieżowej: Luchano Benettonem.
Z marką Guess swoje międzynarodowe kariery rozpoczynały takie gwiazdy mody, jak Claudia Schiffer, Carrè Otis, Eva Herzigova, Naomi Campbell, Leticia Casta, a nawet Drew Berrymore.
Niedawno twarzą marki była też Paris Hilton.
Sukces linii odzieżowej w krótkim czasie skłonił projektantów do stworzenia ekskluzywnych linii akcesoriów, które stałyby się dopełnieniem całości unikalnego stylu marki.
W latach 80-tych, po jeansach, przyszła pora na zegarki, buty, a potem nawet biżuterię.
Projektowane w duchu i konwencji popularnych strojów, podobnie jak one, były przygotowywane z myślą o młodych ludziach, którzy interesują się i podążają za aktualnymi trendami w modzie.
Właśnie świeżość i oryginalność nowych projektów, oraz możliwość uzyskania tzw. total look stanowią o popularności marki.
W połowie lat 90-tych firma rodzinna przekształciła się w spółkę giełdową.
Po 25 latach istnienia na jej czele wciąż stoją bracia Marciano i nie przestają zaskakiwać branży odzieżowej.
W 2003r., razem z Parlux Fragrances, Inc, stworzyli własną linię perfum, a w 2004r. kolejny brand Marciano.
Dziś firma i marka Guess ma swoje przedstawicielstwa w ponad 40 krajach świata, w tym w Polsce.
Tym razem stawiamy na niebotycznie wysokie,eleganckie sandały na szpilce oraz sportowe obuwie, tzn. Sneakersy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz